![]() |
Fotografia leada dae ilcentro.gelocal.it/laquila |
Sos pòpulos tzèlticos naraiant chi in note de ista note
su tempus si firmaiat, s'aberiat sa gianna chi cullegaiat su mundu naturale cun su mundu
subra-naturale e s'impossìbile si faghiat possìbile.
A tentare ('custodire') sa gianna màgica sos antigos b'aiant postu a Janus ('Giano bifronte', divinidade de s'incomintzu e de sa fine). Su Cristianèsimu nd'at bogadu a Janus e b'at postu a Joannes (santu Giuanne), su santu de su fogu e de s'abba, ambos duos sìmbulos màgicos.
No est de badas de seguru, si a custu mese màgicu sos Sardos li narant "Mese de Làmpadas". Difatis sos Romanos a su 24 de custu mese li naraiant Lampas o Dies Lampàrum ('giorno delle lanterne'), ca si usaiat a andare peri sos sartos cun làmpanas e fracas.
A tentare ('custodire') sa gianna màgica sos antigos b'aiant postu a Janus ('Giano bifronte', divinidade de s'incomintzu e de sa fine). Su Cristianèsimu nd'at bogadu a Janus e b'at postu a Joannes (santu Giuanne), su santu de su fogu e de s'abba, ambos duos sìmbulos màgicos.
No est de badas de seguru, si a custu mese màgicu sos Sardos li narant "Mese de Làmpadas". Difatis sos Romanos a su 24 de custu mese li naraiant Lampas o Dies Lampàrum ('giorno delle lanterne'), ca si usaiat a andare peri sos sartos cun làmpanas e fracas.
Sos antigos creiant chi su note de ista note fiat de maja e de perìgulos, e
chi essiant a campu fortzas malignas a pònnere in perìgulu òmines,
bestiàmene e incùngia. Pro nche los catzare, sos massajos e pastores allumaiant fogos purificadores e faghiant ritos pro propitziare sa fertilidade.
In època cristiana su simbolismu est cambiadu ma sas traditziones antigas si sunt mantesas perdende su significadu originàriu.
Una curiosidade: dae su 21 a su 24 de Làmpadas paret chi su sole abarret firmu semper in su matessi puntu. A pustis, sas dies s'incomintzant a impiticare.
Nessun commento:
Posta un commento
Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.